Bij online marketing worden online kanalen gebruikt om het product of dienst van een bedrijf of organisatie aan te prijzen. In de praktijk gaat dit vaak om websites, Social media kanalen, online profielen en E-Mail campagnes.
In het geval van lokale online marketing worden dezelfde middelen ingezet om een lokale klantenkring te bereiken. Technisch gezien lijken de werkzaamheden erg op elkaar. Echter er zijn ook verschillen te onderscheiden.
Lokale online marketing legt minder de nadruk op strategie. Met name op het gebied van zoekmachine optimalisatie is het makkelijk om een zoekwoord strategie te bepalen. Zo wil een fysiotherapeut nou eenmaal graag gevonden worden op de term fysiotherapie in combinatie met de vestigingsplaats.
Omdat de doelgroep kleiner is zijn de budgetten bij lokale online marketing ook kleiner. Onze pakketten zijn dusdanig opgebouwd dat met relatief lage budgetten optimaal rendement behaald kan worden.
Bij lokale online marketing zijn connecties en kennis van de markt zelf belangrijk. Welke influencers en webmasters zijn er actief bij jou in de stad? En hoe weet je ze te bereiken?