fbpx
Skip links

Online Ondernemen

Lokaal online ondernemen

Met lokale online marketing in Twente

Klanten werven via je website. Het klinkt zo makkelijk maar zodra je je er meer in gaat verdiepen word je bedolven onder verschillende aanbieders en technische termen. Wij houden het graag simpel: Optimaal rendement voor een vaste prijs.

Geïnteresseerd? Doe de lokale online check en je hoort van ons wat wij voor je kunnen betekenen.

Doe de lokale check

"De meeste business cases hebben we in de steden Enschede, Hengelo en Almelo. Daarnaast zien we steeds meer leuke projecten in iets kleinere dorpen en steden zoals Haaksbergen, Oldenzaal, Losser, Nijverdal en Borne."

Lokale online marketing

Wat is het verschil met "gewone" marketing?

Bij online marketing 1 “Marketing is het proces of de techniek van het promoten, verkopen en distribueren van een product of dienst”.  Bron

“Online betreft alle producten, diensten of informatie dat gekocht of gebruikt kan worden via het internet.” Bron

worden online kanalen gebruikt om het product of dienst van een bedrijf of organisatie aan te prijzen. In de praktijk gaat dit vaak om websites, Social media kanalen, online profielen en E-Mail campagnes.

In het geval van lokale 2“Lokaal betreft alles wat plaatselijk is of van  beperkte omvang” Bron online marketing worden dezelfde middelen ingezet als bij “gewone” online marketing maar dan om een lokale klantenkring te bereiken. Vanuit onze eigen ervaring hebben we gemerkt dat de werkzaamheden erg op elkaar lijken. Echter er zijn ook verschillen te onderscheiden.

  • Lokale online marketing legt minder de nadruk op complexe strategieën en branding. Met name op het gebied van zoekmachine optimalisatie is het makkelijk om een zoekwoord strategie te bepalen. Zo wil een fysiotherapeut nou eenmaal graag gevonden worden op de term fysiotherapie in combinatie met de vestigingsplaats.
  • Binnen de online marketing mix ligt er relatief veel nadruk op het gebruik van Google Mijn Bedrijf (GMB). Een groot deel van de zoekopdrachten binnen Google heeft namelijk een lokale intentie 3“46% van de zoekopdrachten binnen Google heeft een lokale intentie.” Bron . Het zal je niet verbazen dat de resultaat pagina van deze zoekopdrachten vaak een kaartje bevat met de dichtstbijzijnde resultaten 4Bron. Er zijn een aantal aspecten die invloed hebben op deze resultaten 5 “Invloed op lokale resultaten in Google worden beïnvloed door: Google Business profiel, Aspecten op de site, Recensies, Citations (vermeldingen op externe sites met adresgegevens), Links, Gebruikersgedrag, Persoonlijke voorkeuren van de gebruiker en eventuele negatieve factoren.” Bron. Wij concentreren ons op het inrichten van het Google Mijn Bedrijf profiel, Citations, het verkrijgen van links en het beheren van de website op een kwalitatieve en gebruiksvriendelijke wijze.
  • Omdat de doelgroep kleiner is zijn de budgetten bij lokale online marketing ook kleiner ten opzichte van bedrijven met een klantenkring door het hele land. 625,0 % van de ondervraagde (MKB) bedrijven is van plan is om in het lopende jaar tussen de 10.000 en 100.000 euro aan marketing uit te geven. Daarnaast wil een kwart tussen 5.000 en 10.000 euro investeren” Bron“Was het marktaandeel van de grote internationale spelers in 2016 al 57 procent, dit jaar (2020) laten de cijfers zien dat dit inmiddels zelfs 70 procent bedraagt.” Bron. Onze pakketten zijn daarom dusdanig opgebouwd dat met relatief lage budgetten optimaal rendement behaald kan worden.
  • Bij lokale online marketing zijn connecties en kennis van de regio waar je actief bent zelf belangrijk. Welke influencers 7Sociale media influencers (SMI) zijn sociale media gebruikers die beschikken over een groot aantal volgers en die dagelijks foto’s, video’s en verhalen online delen. Omwille van hun expertise in een specifiek domein (bv. mode, fitness, voeding, gaming, lifestyle), slagen ze er gemakkelijk in om de attitudes, het gedrag, de opinies en de aankoopbeslissingen van hun volgers te beïnvloeden. Bijgevolg worden ze steeds vaker ingezet door organisaties om hun merken of producten te promoten, wat gedefinieerd wordt als influencer marketing.Bron en webmasters zijn er actief bij jou in de stad of regio? En hoe weet je ze te bereiken?
Doe de lokale check

Lokale helden

Lokale klanten, lokale ondernemers, lokale marketing

Supportflex heeft er voor gekozen om alle diensten zo in te richten dat ze gericht zijn op bedrijven waarvan de klantenkring zich lokaal (of soms regionaal) oriënteert. Wij spreken vaak over de lokale helden.

De ontwikkelingen op internet volgen elkaar in rap tempo op, een partner die daar bovenop zit is onmisbaar. Wij zijn jouw vertegenwoordiger op de digitale snelweg. We kiezen er voor om alleen middelen in te zetten waarbij het rendement optimaal en duidelijk aantoonbaar is.

Lokaal beeld in Enschede

Wij werken graag voor klanten uit:

Enschede, Hengelo, Almelo, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne

Vanuit ons kantoor in Enschede hebben we een loyale en lokale klantenkring op weten te bouwen voor wie wij dagelijks online succes weten te realiseren. Ons werkgebied omhelst heel Twente. De meeste business cases hebben we in de steden Enschede, Hengelo en Almelo. Daarnaast zien we steeds meer leuke projecten in iets kleinere dorpen en steden zoals Haaksbergen, Oldenzaal, Losser, Nijverdal en Borne.

Auteur

  • Matthijs Hofstede

    Online marketeer met een voorkeur voor lokaal ondernemen en het MKB. Gespecialiseerd op zoekmachine optimalisatie, webtechniek en online populariteit.