Snel meer bezoekers genereren met Google Ads
De zoekmachine Google kennen we allemaal. Het is dΓ© plek waar we zoekopdrachten invullen als we vragen hebben of een locatie willen weten van een bedrijf. Maar wist je dat je nog veel meer met Google kan? In deze blog leggen wij uit wat Google Ads precies inhoudt.
Wat is Google Ads?
Google Ads is het online advertentieplatform van Google. Dit platform biedt je verschillende mogelijkheden om advertenties te maken en te tonen aan een breed of specifiek publiek. Deze advertenties zijn op verschillende plekken te zien. Denk aan plekken als in de zoekresultaten van Google zelf, maar ook in je Gmail inbox of op YouTube. Met Google Ads betaal je om jouw advertentie zichtbaar te maken op verschillende Google platformen.
Er zijn verschillende soorten campagnes mogelijk binnen Google Ads om je doelgroep te bereiken. Zo kan je met een π³π¨ππ€πππ¦π©ππ π§π advertenties tonen in de zoekresultaten van Google wanneer mensen op zoek zijn naar jouw product of dienst. Ook heb je π¬π‘π¨π©π©π’π§π πππ¦π©ππ π§ππ¬. Deze richten zich specifiek op producten en laten deze producten ook zien met fotoβs. ππ’π¬π©π₯ππ²πππ¦π©ππ π§ππ¬ maken je advertenties zichtbaar op andere websites en apps, denk aan in je Gmail inbox. Met π―π’πππ¨πππ¦π©ππ π§ππ¬ kan je advertentievideoβs tonen op bijvoorbeeld YouTube. Als laatste heb je π©ππ«ππ¨π«π¦ππ§ππ π¦ππ± πππ¦π©ππ π§ππ¬. Deze campagnes combineren alle kanalen van Google, waardoor je maximaal bereik hebt met je advertentie.

Met Google Ads heb je volledige controle over je budget. Je bepaalt zelf hoeveel je wilt uitgeven, zowel per dag als per advertentie. Daarnaast kan je het budget op elk moment aanpassen.
Het verschil tussen Google Ads en organische vindbaarheid
Met Google Ads betaal je voor je advertentie, waardoor je direct zichtbaar bent in de zoekresultaten. Dit zorgt ervoor dat je sneller resultaten behaalt. Het nadeel is dat deze zichtbaarheid verdwijnt als je stopt met adverteren. Je staat namelijk alleen maar bovenaan als je betaalt voor de advertenties.
Met SEO richt je je op de organische vindbaarheid. Hoewel het langer duurt om resultaten te behalen, zijn de bezoekers die je ermee aantrekt wel gratis. Stop je met SEO, dan verlies je deze bezoekers niet meteen, want je zakt geleidelijk in de zoekresultaten.
Kortom, Google Ads is ideaal voor snelle zichtbaarheid en directe resultaten. SEO vraagt meer tijd, maar levert blijvende bezoekers op.
Meten of jouw advertenties succesvol zijn
Dat kan! Via je Google Ads-account krijg je eenvoudig inzicht in je advertenties. Hier kan je meten welke advertenties goed presteren en op welke er het meeste geklikt wordt. Je ziet ook welke advertenties minder scoren en deze kan je vervolgens aanpassen of uitzetten. Op deze manier kan je de advertenties steeds verbeteren en behaal je meer resultaten.
5 voordelen voor jouw online succes met Google Ads
πΈ Directe zichtbaarheid
πΈ Specifieke doelgroep
πΈ Flexibel budgetbeheer
πΈ Meetbare resultaten
πΈ Snelle resultaten
Supportflex helpt jou verder!
Wil jij starten met Google Ads, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of ben je al begonnen, maar loop je vast? Wij helpen je graag! Wij kunnen Google Ads volledig voor je inrichten of je helpen met de uitdagingen die je bent tegengekomen tijdens het inrichten. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.