fbpx
Skip links

Krijg meer inzicht in je advertenties met de Facebook pixel

Meetbaarheid van je advertenties is erg belangrijk. Door te meten krijg je inzicht in welke advertenties goed werken, maar ook welke advertenties het minder goed doen. In deze blog leggen wij uit hoe je met Facebook pixel nog meer gegevens uit je advertenties kunt halen.

Wat is een Facebook pixel?

Een Facebook pixel is een stukje code dat je op je website kunt plaatsten. Het verzamelt informatie over mensen die in aanraking komen met jouw advertenties. Met deze data kun je jouw Facebook- en Instagram-advertenties optimaliseren voor betere resultaten.

Kort gezegd, de Facebook Pixel geeft je meer inzicht in de effectiviteit van jouw advertenties

Hoe richt je een Facebook pixel in?

Als je een Facebook pixel aanmaakt in de bedrijfsmanager krijg je de optie om hem handmatig te plaatsen of via een plug-in.

Maak jij gebruik van een WordPress website? Dan kun je een plug-in installeren en de stappen volgen via deze plug-in.

Heb je dit niet? Dan kun je het stukje code in de head van je website plaatsen. Deze code krijg je van Facebook.

Nu de Facebook Pixel op je website staat, moet je deze nog instellen, zodat Facebook precies weet wat de verschillende knoppen op je website betekenen. De makkelijkste manier om de Facebook pixel in te richten is met de gebeurtenisbeheer-tool van Facebook. Deze kun je vinden in je bedrijfsmanager.

Ben je bekend met Google tag manager? Dan kun je de Facebook pixel hier ook mee inrichten. Dit is iets complexer dan de gebeurtenisbeheer-tool, maar biedt wel meer mogelijkheden om specifieke acties nauwkeurig te meten.

Inzichten in de advertenties

Met de data die je verzamelt via de Facebook-pixel kun je je advertenties steeds verder optimaliseren. De verzamelde gegevens kun je vinden in de tool advertentiebeheer. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel mensen er via jouw advertentie naar jouw website zijn gekomen of hoeveel offerteaanvragen/contactmomenten er uit de advertentie zijn voortgekomen. De Facebook pixel helpt je zo te ontdekken waar je bezoekers in geïnteresseerd zijn en deze inzichten kun je vervolgens gebruiken om je advertenties nog gerichter in te zetten.

Daarnaast kun je op basis van deze data ook specifieke doelgroepen aanmaken. Een goed voorbeeld hiervan is een retargetingcampagne. Zo kun je bijvoorbeeld een doelgroep samenstellen van bezoekers die een bepaalde pagina op je website hebben bezocht. Op die manier kun je deze mensen later opnieuw bereiken en hen alsnog stimuleren tot conversie, zelfs als ze eerder nog niet klaar waren om actie te ondernemen.

Kom je er niet helemaal uit met de Facebook Pixel? Wij staan voor je klaar!

Wij helpen je graag! Of het nu gaat om eenmalig met je meekijken of je het volledige proces uit handen nemen en alles voor je inrichten; wij staan voor je klaar. Neem contact met ons op en we helpen je verder!

Leave a comment